сряда, 18 март 2020 г.

кризисна ситуация 1

Винаги съм си мислела, че никога няма да си остана в къщи и да бездействам така.Но поради кризисната ситуация в България и аз предпочетох да остана в къщи .След като пребройх плочките в кухнята, прочетох наличните книги,направих дезинфекция на цялото жилище и все още се чудех какво да правя , реших да разгледам старите си готварски книги.Спрях се на "Соленки,сладкиши,кремове" автор Добрина Венкова
Привърженик съм на дребните сладки и соленки и за това се спрях на рецептата "Чешки възли"
ПРОДУКТИ
3яйца
0,200 л прясно мляко
0,200 л олио,
2 супени лъжици захар
30 гр мая/аз сложих една суха мая/
700-800 гр брашно
кора от лимон или портокал
В затопленото прясно мляко се разтваря маята и захарта.Оставя се да шупне.Брашното се пресява , и към него се прибават разбитите яйца ,олио, и прясното мляко с маята, коричките от лимон или портокал.Замесва се тесто ,което след като е готово се увива добре във фолио за свежо съхранение и се песка в съд с хладка вода. След като тестото се изплува на повърхността на водата е готово. Правят се топки с големината на орех , а с двете ръце се оформят пръчици с дебелина на един пръст.Фитилчето се овалва в захар.Завързват се на възел.
Пекат се в умерена фурна на 180 градуса до готовност.
Лесна и забавна рецепта.До сега не бях правила тесто което втасво във вода и ми беше интересно кака ще стане.От тази доза се получиха към 50 възелчета подходящи за кафе или чай.

Няма коментари:

Публикуване на коментар